Tack för svaret! Det bekräftar vad jag själv upplever.
Detta är inget problem (nåja, ev. ett ilands-problem), men eftersom det verkar som om temperaturerna börjat avrundas den senaste veckan, ville jag få bekräftat att det inte är bara jag som upplever fenomenet.
Om du kollar din exporterade historik, så ser du att temperaturerna där ändrar med 0,5 graders mellanrum: 4,4; 4,9; 5,4 etc. Verkar som om Uplink eller kanske APIn bakom gör dessa avrundningar, när jag prövade logga till ett USB-minne så var datan med 0,1 grads noggrannhet så källdatan verkar vara noggrannare.
Det enda som egentligen stör (bara lite dock), är att innetemperaturen på översiktsidan också går i 0,5 graders intervall, t.ex. 21,7; 22,2; 22,7 och då är det svårare att justera temperaturen till den "rätta", speciellt eftersom vi har golvvärme i betongfundament och det tar närmare ett dygn innan man ser resultatet av nån justering. Jag har förstås andra digitaltermometrar att använda, men skulle varit enklare om Nibes temperaruter varit noggrannare både i historiken och på översiktssidan. PS Prenumererar på båda Premium-alternativen.
Överlag är jag dock jättenöjd med att vi bytte från oljeuppvärmning till bergsvärme. Och att det gick endast 7 dagar från beställning tills dess att gamla systemet rivits bort och hålet borrats, pumpen installerats etc., var överraskande.