Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: GSi 16 - Utetempen hackig och släpar efter  (läst 138 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lars Bergström

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: Stockholm, Sverige
  • Antal inlägg: 110
  • Kön: Man
  • CTC GSi 16
GSi 16 - Utetempen hackig och släpar efter
« skrivet: 01 oktober 2019, 18:22:00 »
Jag hade direkt efter installation en utetemp som var väldigt ojämn och direkt felaktig. Visade flera minusgrader under perioder på någon minut till timmar när det var ca +10- +15 grader C. Troligen var detta beroende på glapp i anslutningen av kabeln till utegivaren i listen ovanpå vp.

Nu funkar utegivare skapligt (dvs inte hoppar fram och tillbaka 5-10 grader på en gång) men den visar ca 2-4 grader mindre än vad min egen in/utetermometer visar (som sitter ca 1 m från utegivaren och är lika skyddat mot sol, väder och vind). Dessutom verkar den ändras hackigt, dvs i hopp om flera grader. Dvs det verkar behövas flera graders ändring av utetemperaturen innan det visas på displayen eller i appen.

Någon som vet vad det kan bero på eller har liknande problem?

Nästa steg tänkte jag var att titta i USB-loggen och försöka hitta vart i den länga textsträngen jag hittar utetemperaturen. Någon som vet var utetempen finns i USB-loggen eller ännu bättre har något script som kan läsa USB-loggens excel-fil?
CTC GSi 16, installerad september 2019 med aktivt borrhål 2x 132 m från år2002,
Hus i Stockholm, 1.5 plan med hel källare i souterräng, byggår 1936/1955, uppvärmd yta: Boyta 220 m2 (20 grader) / Biyta 200 m2 (15 grader). 2 vuxna i hushållet. Vattenradiatorer.
-----------------------------------------------

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme