0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack Hawkeye, men jag har inga golvvärmeventiler och alla termostater är fullt öppna. Obs också att allt har fungerat normalt sedan installationen tills för fyra dagar sedan.Ska också nämna att både framledningstemp och returledningstemp har samma värde, nyss 46 grader men det varierar, trots att är satt till 5.
Tack igen Daikin! Jo, jag ringde Svensk Villavärme i torsdags, fick löfte om att en tekniker skulle ringa tiibaka. Hoppas jag får ett samtal på måndag. När jag felanmälde gissade jag på defekt CP. Men det var ju fel.Just nu testar jag att köra pumpen med husvärmen avstängd. Vill ju se om pumpen alls bidrar till värmekomforten, men så tycks det inte vara. Det verkar räcka med dator och skärm, stor TV, ett tiotal lampor (de flesta med låga watt dock), kyl och frys samt två personer och en liten tax för att klara 19-20 grader. Och lite spillvärme från värmepumpen. Kanske 700 watt i snitt över dygnet. Hittills håller vi värmen! Men så är det också en ljuvligt varm helg...Skulle gärna vilja ta av fronten på pumpen, den verkar bara sitta med två skruvar, för att kolla trevägsventilen. Men vågar inte riktigt, är orolig för att upphäva garantin.