Detta vet jag inte i nuläget, däremot är det större glipa i ovankant av innedelen mot väggen, än nere där den ligger dikt an. 4-5 mm uppskattningsvis
Stödlagret nämndes inte så får väl anta att det inte byttes. Jag sa till företaget att jag fortfarande upplever ljudet, men möjligtvis att det blev mindre påtagligt och att jag nu ska ge pumpen en chans att jobba här hemma och jag ska försöka vänja mig vid ljudet.
Jag utesluter dock inte att "felet" sitter i huvudet hos mig själv 
Ha ha tror nog inte "felet" är i ditt huvud men folk uppfattar olika typer av karaktärer på ljud olika.
Jag kan komma till kunder som inte ens tycker att högsta fläkthastighet hörs och andra som på låg fläkthastighet tycker att det dånar så vi är skapta lite olika på hur vi uppfattar karaktärer på ljud

I ditt fall är det nog enklast om du kollar med sambo, vänner eller en granne om hur dom upplever "oljudet" , men man ska då inte innan tala om att det "smattrar" då dom omedvetet blir påverkade och lyssnar efter ditt smattrande.
Om fästplåten inte är korrekt monterad så oljudet transporteras via den så borde det ändra sig om du trycker innerdelen mot väggen på höger eller vänster sida eller båda samtidigt, borde dock inte "smattra".