Ja, RAS35, eller Daikin Caldo 30 eller 40 känns som bättre val.
Det finns en skillnad på hur deras respektive braskaminfunktion fungerar (om jag fattat allt rätt).
På Toshiba ställer du fläkthastigheten i manuellt läge i den fart du vill att fläkten skall gå, när du börjar elda och det blir varmare inne så drar värmepumpen först ned effekten, sedan stannar kompressorn helt, men fläkten fortsätter gå.
På Daikin så drar maskinen ned både effekt och fläkt när det blir varmare inne, fläkten stannar även en stund, tills det blir VARMARE inne än du ställt in börvärdet på, blir det varmare än inställt på värmepumpens fjärrkontroll så startar åter fläkten och hjälper till att sprida värmen från braskaminen.
De olika funktionerna har olika fördelar, Daikin ser till att fläkten inte "bullrar och stör" om den inte behövs, men samtidigt så hjälper den ju inte till att sprida värmen innan det blir varmare än inställt just där innedelen är placerad.
Om värmepumpen sitter nära braskaminen fungerar det alldeles utmärkt, men sitter den placerad långt ifrån braskaminen så kan det bli lite mer fördröjning innan den åter startar upp fläkten för att hjälpa till att sprida värmen i huset/rummet.
Toshiba som hela tiden låter fläkten gå kan upplevas störande så länge temperaturen är bra i hela rummet, men om värmepumpen är placerad långt från braskaminen kanske det ändå kan vara ett bättre val.
Personligen skulle jag nog, av dessa två välja Caldo om värmepumpen sitter nära braskaminen (eller i vart fall i samma rum) och en Toshiba om värmepumpen sitter på andra sidan av en dörröppning eller långt ifrån braskaminen.
Sen vet jag inte hur det är med Panasonic HZ25 och ME Hero 35 om de har braskaminfunktion eller ej.
Egentligen är det ju viktigast att man om man vill kan starta fläkten på manuellt läge även om det är tillräckligt varmt inne, jag vet tyvärr inte hur det är med Panasonic och ME just när det gäller detta.
Caldo XRH 40 har en stor (ca 15 cm bredare) innedel, det är inte säkert att den ryms på den plats du idag har din IVT, då är i så fall RAS35 eller Caldo XRH30 bättre alternativ.