Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VVM 300 - Ã¥terställa  (läst 1208 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mathsson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
VVM 300 - återställa
« skrivet: 10 augusti 2019, 01:40:33 »
Hej,

Köpte en beggad Nibe VVM 300 för en tid sedan. Var lite väl snabb i beslutet att köpa enheten, för när jag väl hade fått hem den så visade det sig att det saknades både det ena och det andra under huven. :-\

Så nu jagar jag delar för att få igång den. I stort kan man säga att de mesta på sidan för dockning var borta plus kombinationsventilen. Har fått tag i cirkpump, växelventil och kombinationsventilen.

Det som jag nu primärt är på jakt efter är delar så jag kan koppla in cirkpumpen.
Se bild*. Behöver det som de röda pilarna pekar på. Det verkar inte vara några vanliga kopplingar då jag inte lyckas finna dem på de "vanliga" ställena. Unionkoppling med kulventil är väl normallösningen, men har inte hittar någon som har 25 gänga för pumpen, alla har 40.
Den nedre kopplingen verkar oxå vara lite ovanlig. Klämringskoppling (som det ser ut) direkt på pumpen.

Någon som vet var jag kan hitta delarna? (eller som har ett gammalt lik till panna stående i garaget från vilken man kan sälja delar :) )

* Originalbilden är inte min, har lånat från annan tråd.
« Senast ändrad: 12 augusti 2019, 01:19:31 av Mathsson »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!