0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det låter onekligen som om den avfrostar, dvs låter kylmediet värmas upp inne för att värma kylslingorna ute. Tror detta är ”tidsstyrt” på nått sätt och inte behovsstyrt..?Testa att ställa in en annan värmekälla tillfälligt, det kan ha blivit för kallt inne för att den ska kunna defrostra utedelen. (Fläkten ska inte gå under defrost)
Jag byggde en uppvärmd kontorsdel i ett dubbelgarage och har kört min Zibro SC 3231 på 21° konstant i sex år utan problem. Bor i Landskrona, dvs inte många minusgrader vintertid men däremot hög luftfuktighet.Men i december 2018 så började den värma dåligt i kontoret. Innetemperaturen sjönk sakteligen till +15° och jag satt och jobbade vid datorn med filt, mössa och jacka. En vecka senare gick jag ut och kikade och då var utedelen rejält isad. Jag plockade också bort skyddsnätet vilket jag hört att man ska ta bort pga risken för igenisning. Varmvatten smälte isen och sedan hade luftpumpen svårt att värma upp kontoret på nytt. Jag passade också på att dammsuga luftfiltret på innedelen. Jag fick till slut upp innetemperaturen till 24° vilket jag tyckte var i överkant och ställde ner temperaturen till 21°, men då lade den av helt verkar det som. Det sipprar bara kalluft ut från innedelen. Och nu är det bara +9° i kontoret enligt en annan termometer. Jag ser inga felmeddelanden i displayen.Jag har ställt den på 30° och Heat men inget händer. Fortfarande kalluft som pyser ut från innedelen. Jag gick ut precis och kollade ifall utedelen fungerade. Fläkten stod still, men det gör den kanske stundtals, inte vet jag. Ström finns där i alla fall. Sitter det en säkring i utedelen?- Jag har kollat Felsökningen på ManualsLib.com men blir inte klok på vad det kan vara för fel. https://www.manualslib.com/manual/1046964/Zibro-S3225.html?page=41#manual- Ikonen för Avfrostning lyser men enligt manualen är den tänd även när värmetillförsel är önskad. - Jag har läst lite forumtrådar här och en del nämner utegivaren, men ingen nämner var i utedelen den sitter. - Kan man komma ur Avfrostningsläget om det är det som spökar? Andra forumtrådar tar upp att den "fastnat" i Avfrostningsläget.Tacksam för snabb hjälp!/Martin
Går kompressorn? Blir det varmt någonstans?