0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hallå där!Är inne på år 2 med denna fantastiska pump.Nu efter sommaren har jag byggt till ett garage på 128kvm varvid jag dragit kulvert ut från huset och använder fläktkonvektorer för uppvärmningen.Problemet är att jag inte får någon vidare fart på anläggningen, kan köra fläktarna på max men returen från garaget är väldigt låg nu då det är några plusgrader ute.vid -27 hade jag runt 17grader.nu vid 3,7 har jag 10grader plus att övervåningens radiatorer känns kalla.provat att manuellställa värmebärarpumpen på 70% (i felsökningssyfte) och då händer det grejer.Upplever det som att den mest står på 1%vad är det som är galet?Håller på med en Dyngslogg men bifogar här en som jag gjorde i natt.Bor i umeå.
Ska den inbyggda värmebärarpumpen driva flödet genom en kulvert plus garaget och värmesystemet i huset parallellt lär det mesta flödet gå via husets värmesystem om du inte strypt det efter tillbyggnaden blev klar. Balansera om systemet eller montera en separat cirkulationspump på kretsen till garaget.// Magnus
Har du strypningar på cirkulation ut i garaget, eller bara raka rör, fick samma fenomen när jag öppnade alla kranar och strypningar på elementstråken i huset, innan intrimning?
Kulvertlängd och dimension ? Har själv kulvert till garage och allt inklusive vindsvåning på samma cirkpump . Funkkat klanderfritt hittils !