0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stort tack Kwalp!Som jag resonerar IOM över 50 år så skiter jag i tabletterna. Men införskaffat tabletter till mina barn! Så att de kan få ett visst skydd tills de tagit sig till säkrare områden. Införskaffat mig en av dessa ej godkända Forshagamaskerna. Alltid med mig i bilen. Kanske inte så mkt för det ämnet vi pratar om utan mer bra o ha plus stor bil. Dvs finns mkt som kan ställa till det giftutsläpp terrorattentat osv...Känns som om IOM motarbetande ifrån EU liksom Svenska myndigheter så bör man ta ett eget beslut o göra det bästa av det! Själv är bäste dräng heter väl det!En undran IOM det du skriver att tabletterna bör tas innan det regnar ned partiklar.Hur troligt sanningsenligt känns det.... Med tanke på politikers o andra myndigheters saktfärdighet att reagera.... Handen på hjärtat Hade vi pratat 60-70 o till o med 80 tal så hade till o med jag en from förhoppning att det fanns en framförhållning vad det gäller civilförsvar o beredskap.Men återigen stort tack till dig Kwalp många frågetecken som vart besvarade. Hoppas o få återkomma med flera dumma funderingar!
Jodtabletter finns att köpa online, om man är oroligt lagd Risken för skadlig strålning är överdriven, vilket är orsaken till att ingen av oss känner någon som dött därav.Men oron kan vara skadlig, vilket visade sig vid Fukushima.
Känner ingen som dött direkt av strålning men vad vet man vad strålningen ställt till med i övrigt som tex ökande risk för cancer eller andra sjukdomar som är dödliga.