0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
....... med rätt pris där kanske det kan va värt att borra för 40k.
Var har du fått 40k ifrån ??Jag tog ju totalentreprenad på min anläggning, så jag vet inte riktigt vad borrningenkostade, men räknade baklänges på min faktura, där arbetet (p.g.a. ROT-avdrag) var specificerat och vad VP kostade såg jag ju på Nibe s hemsida.Så min borrning på 169 m måste ha kostat ca 51.000,- Kr Oktober 2017.Här har du också ett exempel:https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=67049.msg710322#msg710322Foderrör, (på min offert utöver 6 m som ingick, 6 m fick jag bet. extra) blir då:700,- Kr/m x 30 m = 21.000,-KrPrisökning sen 2017 ? ≈ ?? 10% ? = ca 80.000,- Kr tror jag man får räkna med.
Ooops, missade momsen. Med relativt litet effektbehov så tittar jag inte på att komplettera med mer än 100-150 meter borra om så skulle bli fallet..........
Blir lite fel om man räknar så på en totalentrepenad då arbetskostnaden då ska vara enligt en schablon från skatteverket. Om totalkostnaden är tex 100 000 räknar man då 35% som arbetskostnad oavsett vad matr. Kostnad mm är. Och får sedan dra 30% av det i rot.
Det vet jag att det är så. Men jag tror inte att skatteverket beräknar en onödigt hög arbetskostnads-andel,dom vill väl inte betala ut mer i ROT än nödvändigt.