0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ha ha nu får du ge dig lite Gillar Toshiba men dom har haft sin beskärda del av problem genom åren.Det var fläktmotorer , kompressorer, stödlager och plast på innerdelar som missfärgades.Hade Toshiba själva funnits i Sverige så skulle dom varit i sortimentet men nu är det ”bara” distributörer som även har andra märken i sortimentet så man blir lite nojig om service/support fungerar klockrent och att distributören verkligen fortsätter med Toshiba åratal framöver.
Du är inne på helt rätt spår Bosse64...men precis som alla andra märken så har Toshiba både premiummodeller samt modeller som har lägre kvalitet men så länge du håller dig till Daiseikai9 modellen så lär du få en repris på livslängden :-)Stor skillnad på en Shorai VS. Daiseikai...Shorain påminner mer om Daikins kvalitet/livlängd
Imponerande kunskap.Sakligt.Vilken Toshiba modell är detta ?
Ulkona nyt -10C, otin videon sulatuksesta. Sulatus kesti 10minuuttia, sulatuksia noin 1-1,5h välein. Sulatuksen aikana pientä naksumista joka ei ole häiritsevää. Enemmän ääntä tulee porinasta joka ikään kuin jos vettä keitettäisiin kattilassa, tämäkään ei ole ongelma. Ongelmallinen on muutaman sekunnin kestävä ääni jolloin tuntuu että lumi tulisi katolta alas. Liitteenä video tästä äänekkäästi tapahtumasta.
Utanför nu -10 C tog jag videon från avfrostning. Avfrostningen varade i 10 minuter, avfrostning varje 1-1.5h. Vid avfrostning stör inte en liten rubbning. Mer ljud kommer från borren som om vattnet kokades i pannan, det här är inte heller ett problem. Problemet är ljudet av några sekunder, vilket gör att snön faller ner från taket. Bifogad till en video av denna höga händelse.
En tiedä teenkö nyt itsestäni naurettavan, mutta koitin kääntää töpselin toisin päin pistorasiassa ja nyt sulatuksen äänekkäin tapahtuma on selkeästi hiljaisempi... Sanoisin vuorokauden kokemuksella että nyt ääni ei häiritse enää resetointi muutti jotenkin toimintaa.
Jag vet inte hur jag gör mig löjligt nu, men jag försökte vända den andra omväxlingen i uttaget och nu är det högst upptagna avfrostningen tystare ... Jag skulle säga med en 24-timmars upplevelse att nu hörs inte ljudet längre: D Reset ändrade på något sätt åtgärden.