0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte många iPhones som usla batterier men dåliga batterileverantörer??? Hur får du det att gå ihop? Tycker Apple har haft väldigt många fall av batteriutbytesprogram pga att de inte hållit måttet.Sedan vad gäller deras garantier och service så ger jag inte mycket för dem. Normalt vid en recall så byter man ju ut den trasiga delen. Men det är ju inte precis så att Apple skriker ut att man skall komma in med sin kassa produkt utan det måste man komma på själv och slå på serienummer. Hur många som helst som missar dessa recalls och kommer man på det bara en vecka för sent så är det kört. Man tycker ju att om de monterat in ett batteri som de hanterat fel i tillverkningsprocessen så byter man ut det oavsett ålder, men Apple andas istället ut när telefonen blivit 1 vecka för gammal och tycker det är skönt att kunden inte uppmärksammat att det finns en recall förrän 1 v för sent.
Säger inte att det är så överallt men Apple verkar ha varit rätt generösa när det gäller just den biten upplever jag.
Nja, den enda telefonen jag vet dom hade en recall på var iPhone 6S. Och det gällde ju inte alla 6S utan de som just uppvisade symptom, vilket man märkte rätt fort i kylan.
Nu var det just en iPhone 6s jag hade och av den angivna serienumret så utlovade Apple ett kostnadsfritt utbyte och bokade in mig på en auktoriserad verkstad i staden på en exakt tidpunkt då jag skulle få service. När man har en tid bokad så förväntar man sig att en enkel service som batteribyte skall göras medan man väntar, men nej... kundmottagningen utan kunder under långa tider men när det är dags för mitt bokade besök så har de inte tid utan tar in telefonen så jag får tillbaka den nästa dag. Och utan telefon har jag inget månadskort att åka hem med. Det borde de ha varnat för istället för att ge intryck att man skall få hjälp vid en specifik tidpunkt.Inte nog med det, men trots att Apple utlovat kostnadsfritt utbyte så backade Apple från sitt löfte och bytet skulle kosta 390:- för nu har de helt plötsligt kommit på att den är en vecka för gammal.Sedan hade inte iPhone 6s recallen med kyla att göra, men du får gärna tro det om du vill, för Apple är ju välkända för att fungera dåligt i kyla.Sedan det där om enda batteri-recallen, så är det nog bara Apple-fans som kan ha sådant selektivt minne. Apple och batterier har varit ett sorgligt kapitel och recall har det varit av serier många gånger.Före iPhone 6s så var det iPhone 5s... och innan den recall på serier iPhone 5.https://www.bustle.com/articles/37307-apple-will-replace-your-iphone-5-battery-because-its-exactly-as-bad-as-you-think
Beställde batteri med lite verktyg 29/12 kl24 av https://www.teknikdelar.seKom med PostNord till utlämningsplats idag kl 15. Hämtar det snart.Forts. följer