0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En dum fråga men pumpen bekräftar väl när du ändrar tempen med fjärren med ett pip el nått?Har du gjort den helt strömlös någon gång?Filtrena är rena?Har du någon kamin i närheten?
Ja, pumpen piper när jag använder kontrollen. Även appen fungerar att styra fläkthastighet och temp med Ja, jag har gjort den strömlös några gånger. Fått vara så några minuter (ca 5)Filtrena är nyligen rengjorda. Ingen kamin.
Jag har varit med om en liknande sak med en XR30 i Ljungby.Där hade kunden av någon anledning aktiverat effektbegränsningen i appen.Kontrollera detta samt för säkerhets skull koppla loss wifi modulen och se om det blir annorlunda./D
Hur är huset isolerat? och hur gammal är det?Är de dåligt isolerat så pumpen får jobba max vid säg -10 så borde det rimligen göra så att den blir påfrostad snabbare än om den bara behövt gå på dellast vid samma ute temp? Jag kan kolla min under helgen och se hur lång gång tid jag har vid olika fuktnivåer och temperaturer. längsta min gått nu när de vart kallt tror jag varit 3-4h.Innan snön kom så gick den nog ett helt dygn vissa dagar.
Huset är byggt 74. Ett tegelhus. Ingen aning om hur isolerat det är, men det drar inte kallt från nånstans som är uppenbart.Min pump har aldrig gått längre än ett par timmar nu när minusgraderna kommit.