0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok de va ju inte farligt? Bor i Halland å har oxå tegelfasad med 2 glasfönster från 90 pratar vi 500kr i månaden eller 1500 har precis installerat min för 3 veckor sedan.. hade ca 3 loppor i månaden innan me oljeelement å trotts de va huset kallt
du bor ju i pajala oxå var minus 5 häromdagen då hade jag den på 3an
Ser ingen möjlighet att besvara TS fråga, beror på alltför mycket saker.Enda jag kan konstatera efter att ha installerat en xrh40 för ett par veckor sedan i en 1800-tals-kåk på ca 65 m2 uppvärmd yta är att det varit låga uppvärmningskostnader kring 9 kWh per dygn i genomsnitt, -5 -- +5 grader ute och en liten brasa i kakelugnen på kvällarna.Krävs längre studier och statistik för att kunna ge mer detaljerad bild av just denna stuga.PS. En sak jag blir riktigt förbannad på är nätavgifterna från EON som svärmor är hänvisad till... fullkomligt bisarrt höga jfr vad vi har i en närliggande stad. Vad sägs om E.ons 456 kr/mån om man förbrukar över 8.000 kWh på 16A huvudsäkring... kan man väcka åtal för ocker?Region Syd. Deras brytpunkt ligger på just 8000 kWh, över detta betalar du den bisarrt höga månadsavgiften och under denna betalar du istället en bisrrt hög rörlig avgift per överförd kWh. Vid 8000 kWh går det på ett ut, lika illa... helt otroligt att sådant här kan få pågå i Sverige!___Se även denna tråd, jag vill lyfta detta till ett övergripande plan och förhoppningsvis få en rktigt kraftig respons! https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=68685.0