Jag ska bygga en enplansvilla på platta med golvvärme på 150-155 m2 i Jämtland. Av dessa utgörs ca 30 m2 av en inglasad utbyggnad mitt på ena långsidan i söderläge med ett ryggåstak och 10 st golvfönster, UV 1,0. I utbyggnaden ska vi installera en braskamin. Är inne på att ha ett FTX ventilationssystem i kombination med en FLVP. I utbyggnaden kommer kaminen och tidvis solen att generera en hel del extra värme som samlar sig upp vid takåsen. Den värmen skulle jag vilja utnyttja för uppvärmningen. Har varit inne på en lösning med en Nibe 750 i kombination med en Sam40 men jag har från flera håll hört att den kombinationen inte är optimalt i mitt fall, framför allt då för att Sam40 inte håller måttet. Har fått förslaget att väja ComfortZone EX50 i kombination med CZ T12 tilluftsaggregat. CZ12 har möjlighet till att förutom ta frånluft från bad/kök, även separat ta återluft från i mitt fall takåsen i utbyggnaden.
Någon som kan ha någon klok synpunkt på vad jag bör välja? Kanske en helt annan lösning?