Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Enbart tidsinställningar möjligt i Daikin plötsligt  (läst 1005 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad barco

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
Jag gick in i installatörsläge på min Daikin för att titta hur installatören ställt in elpatron osv (de har inte fyllt i "rapporten" som de skall i dokumentationen). Ändrade såklart inget utan lät den vara i det läge. Ett par dagar senare vill jag se brinetemp, men upptäcker att det enda jag har tillgängligt i menyn är att ställa in tid/datum. Jag lyckas inte heller på något sätt gå till avancerat slutanvändare läget. Helt utlåst känns det som. Något ide?

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Enbart tidsinställningar möjligt i Daikin plötsligt
« Svar #1 skrivet: 16 december 2018, 13:45:24 »
Tryck på menyknappen längst ner till höger, håll sedan in infoknappen i ca 6 sekunder.

Mvh
Daikin

Jag gick in i installatörsläge på min Daikin för att titta hur installatören ställt in elpatron osv (de har inte fyllt i "rapporten" som de skall i dokumentationen). Ändrade såklart inget utan lät den vara i det läge. Ett par dagar senare vill jag se brinetemp, men upptäcker att det enda jag har tillgängligt i menyn är att ställa in tid/datum. Jag lyckas inte heller på något sätt gå till avancerat slutanvändare läget. Helt utlåst känns det som. Något ide?

Utloggad barco

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
SV: Enbart tidsinställningar möjligt i Daikin plötsligt
« Svar #2 skrivet: 16 december 2018, 21:03:54 »
Tryck på menyknappen längst ner till höger, håll sedan in infoknappen i ca 6 sekunder

Fungerade perfekt! Stort tack, tyckte jag läst alla manualer och inte hittat just denna.

Utloggad barco

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
SV: Enbart tidsinställningar möjligt i Daikin plötsligt
« Svar #3 skrivet: 16 december 2018, 21:11:53 »
Nu ser jag dessutom att du har EXAKT detta i din förenklade dokumentation! Perfekt, den skall jag skriva ut och hänga på maskinen!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!