0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
det är väl frågan om inte pizzabagarn har rätt höga påslag han också och han betalar INTE skatt.
dom har kort garantitid på pizzor så priset borde kunna pressas,å andra sidan märker man ganska snart när kvaliten inte varit bra när man måste på toa
Citat från: tolins skrivet 25 april 2006, 13:06:47dom har kort garantitid på pizzor så priset borde kunna pressas,å andra sidan märker man ganska snart när kvaliten inte varit bra när man måste på toa Jag har njutit av denna topic länge nu...men kan inte låta bli längre..Har läst mycke nu om svartjobb å annat och kan nu släppa en bomb som kommer döda alla tankar på svartjobb å även de som vill installera själv..Om en inte allt för lång tid kommer nått som heter "Säker Vatteninstallation" och det kommer bli något som försäkringsbolagen kommer kräva vid eventuella försäkringsärenden.Har inte installationen av tex.. den nya varmvattenberedaren som läcker installerats av en installatör som gått kursen då kan du inte heller räkna med å få något på försäkringen..
Citat från: Digital skrivet 25 april 2006, 19:37:50Citat från: tolins skrivet 25 april 2006, 13:06:47dom har kort garantitid på pizzor så priset borde kunna pressas,å andra sidan märker man ganska snart när kvaliten inte varit bra när man måste på toa Jag har njutit av denna topic länge nu...men kan inte låta bli längre..Har läst mycke nu om svartjobb å annat och kan nu släppa en bomb som kommer döda alla tankar på svartjobb å även de som vill installera själv..Om en inte allt för lång tid kommer nått som heter "Säker Vatteninstallation" och det kommer bli något som försäkringsbolagen kommer kräva vid eventuella försäkringsärenden.Har inte installationen av tex.. den nya varmvattenberedaren som läcker installerats av en installatör som gått kursen då kan du inte heller räkna med å få något på försäkringen.. Härligt, då måste även dom stå för alla ev vattenskador som blir. Så då behövs det ju inte längre nån hemförsäkring mot vattenskador, för försäkringsbranschen har ju redan en motpart mvh humlan.
Håller med, har man torpargrund så behöver inte vattenskador täckas av försäkringen, det kostar mindre att åtgärda än vad självrisken kostar.Med hus på sula blir det en annan sak...
Jag tycker det borde vara lag på betongsula med golvärme o när dom ändå skriver om lagen borde dom trycka dit värmepump också :,v(
och du tror inte att dom skulle nypa dig på pengarna iallafall,om allt för många monterar solfångare sjunker deras inkomster ännu mer det löser dom förstås smidigt genom ännu högre fastighetsskatter.Förresten sörlänningar om ni vlill ha riktig värme får ni åka till oss i Älvsbyn i måndags hadde vi tydligen varmast i landet (bäst att passa på att skryta imorgon kan sommaren vara över)
Har läst mycke nu om svartjobb å annat och kan nu släppa en bomb som kommer döda alla tankar på svartjobb å även de som vill installera själv..Om en inte allt för lång tid kommer nått som heter "Säker Vatteninstallation" och det kommer bli något som försäkringsbolagen kommer kräva vid eventuella försäkringsärenden.Har inte installationen av tex.. den nya varmvattenberedaren som läcker installerats av en installatör som gått kursen då kan du inte heller räkna med å få något på försäkringen..
Jag litar inte ett skvatt på datanissar tex då en sådan vände fläkten på min processor 180 grader fel och detta hittades då jag efter kraftig ilska plockade isär hela skiten..Samtitigt så vet jag massor med sånna killar som vet hur mycket som helst mer än jag... problemet är var finns dom bra killarna Å DET GÄLLER ALLA BRANSCHER...
Om en inte allt för lång tid kommer nått som heter "Säker Vatteninstallation" och det kommer bli något som försäkringsbolagen kommer kräva vid eventuella försäkringsärenden.