0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Humlan:Absolut ! Den borde kosta nästan ingenting ... ett kylskåp kostar ju 5000:- ... ok kompressorn är lite större och ett par värmeväxlare tillkommer .... men sen är det ju den jla datorn ... tillverkarna har ju fått oss att tro att det går åt en dator och att den är jättedyr.... sanningen är ju att den är jättebillig OCH ofta onödig ... i många fall är ju våra hus så värmetröga att on/off drift med en enkeltermostat funkar ypperligt .... det går ju med en oljebrännare så varför skulle det inte gå med en värmepump, ja jag vet !! det ÄR on/off men med mycket lulllull runtomkring .Kul att det blev sån fart på den här tråden
Priserna för standardinstjobb kommer att minska. Priserna för svåra och akuta jobb att öka. Att "kröka rör" kommer att billigare. Att få experthjälp dyrare.
Dessutom ... hur stort är jord och bergvärme utanför den kalla nord ?
Dyra verktyg? Jaha vad tror dom att en modern PC till en systemutvecklare kostar. Till detta kontorsplats, nätverk etc...Och hur många år håller det inann det måste uppgraderas? Två?
Efter som jag är i branchen så...-PC håller två år och måste vara av kraftfullaste modell för att anställda skall vara nöjda och arbeta snabbt. Då pratar vi inte om El-gigantens 3995:- maskiner kan jag säga!-Programvaror HAr du tagit reda på vad licencer på windows, photoshop, IntelliJ, Visio m m m m kostar ett företag? Vissa personer kan behöva ritverktyg och CASE verktyg för många 10-tusentals kronor om året.-Bredband. Tro inte att GlocalNet bara tar 199:- för företagsanslutningar. -Lokal med alla kontorsbekvämligheter.- plus allt annat som alla företag har såklart...Tror att det vid en ekonomisk jämförelse lätt matchar pressverktyg, vakuumpumpar och voltmetrar.
vad är du från för planet??
Jag förklarade att eftersom jag lejde bort det jobbet till en revisionsbyro så måste det väl vara deras fel.