Hej!
Köpte och fick nyligen en ny Nibe F370 installerat i mitt hus. Allt har fungerat suveränt hittills men däremot har varmvattentemperaturen gått ner till 28 grader på pumpen. Märks inte av särskilt mkt då jag en större varmvattenberedare tillkopplad och kan få mkt varmt vatten ur kranen.
Efter lite initialt strul med säkringar (hade installerats med 10:or men fick ändra till 13 då de gick när det blev kallare. I samband med de bytet valde elektrikern att blockera eltillsatsen och menade på att den behövs inte här i sydvästra skåne (bor utanför malmö) då vi inte får så kallt väder.
Varför får jag då så låg vattentemperatur i pumpen? Har tidigare legat runt 50 grader men sjönk snabbt när det blivit kallare. Klarar den inte höja tempen utan tillsats?6 grader ute nu. Behöver jag sätta den i auto läge så att tillsatsen kan kopplas på? Finns det någon konsekvens att det blir så låg temperatur med tanke på att jag har en varmvattenberedare?
Sist men inte minst eltillsatsen är satt till 4,6 kW, är det rätt? Räcker det? Trodde den skulle ligga på högre (7,0) men det kanske inte behövs eller så kanske inte 16A huvudsäkring klarar det?
Mvh
Alexander