0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Har några kunder som varvtalsstyr sina och fungerar bra enligt dom, vet ej hur dom gjorde.Tänk på att garantin upphör
Har du tips på lämplig 5-stegstrafo?
Du får läsa på skylten som fläkten har, den dimmern är för max 0,5 amp och ska klara det, men läs.
Verkar vara en östberg: https://fsp.ostberg.com/category/show/87/speed-controller-ac/?region=&lang=en&country_code=se
Vi har ju kört både VL50 och VL100 i Piteåtrakten en hel vinter, VL-100 maskinen hade "frostfrysning" en gång under vintern, som jag tolkade det hela så var det inte snö som gjorde att intaget täpptes till, utan fukten i "frånluften" som på något sätt blev till snö som satte sig på intagsgallret.Petade bort det, och sedan har det inte varit några problem.På VL50 inga problem alls.[/quoteHar drabbats av att min VL 100 frusit då jag inte hann stänga då vädret slog om över natten. Fläkt och inget går och men lampan lyser grön på panel som vanligt. Stängt ström och luckan och ska se om den får stå och tina om den funkar igen. Vad det samma för er när du skrev den hade "Frostfrusit" fast ??