0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är också intresserad av att veta skillnaden. Testade att slå på eco idag iaf. Hittar ingenstans vad denna inställning gör för skillnad
Hej,Men 2st tonåringar i huset är det bäst vattnet är varmt snabbt i mitt hus.Kör Normal med extra el patron
Tänk dock på att inte ha ”eltillskott (VV)” på för kort tid, unden Meny > Service (0000) > Externa inställningar > Eltillskott (VV), eftersom elpatronen då kickar in om det tar för lång tid att nå börvärdet (om jag förstått det rätt, eller är det enbart om det även finns ett värmebehov?). Jag har min på 30min just nu.
Dammar av denhär tråden med en fråga.Vad är detta för inställning då?Generell Eco inställning?
ON = cirkpumpen för värmesystemet går en viss tid efter att värmebehovet upphört, dvs efter att kompressorn stannat.OFF = cirkpumpen går alltid som jag förstått det.Jag har min på ON, dvs ibockad, och 60min.Skulle det vara kallt ute och det går vatten mellan inne- och utedel (en package-modell) och det av någon anledning inte finns ett värmebehov (säg att man ändrar börvärdet på rumsgivaren från 23c till 20c), så kommer VS-pumpen fortfarande köra för att förhindra frysning av vattnet till utedelen.
Är då är denhär meny:n helt onödig för SW modeller då?Det är ju gas mellan ute och innedel på SW modeller och därmed inget som kan frysa?