Hallo,
Sanyon skall ge 4,5kW ner till -15 grader. Det finns ganska många spaltmeter skrivet kring denna apparat i "spetsvärme på sanyo CO2", men man kan väl sammanfatta enligt följande - tror jag.
CO2 VPn verkar vara känslig för framförallt returtemperaturen till VPn. En hög returtemperatur från radiatorsystemet (och därmed VPin) påverkar effektiviteten i VPn ordentligt. Tittar man i manualen för CO2 VPn (i slutet) så finns angivelser på avgiven effekt och tillförd effekt vid olika utetemperaturer. Det som kan skvallra om betydelsen av låg retur är att man även anger VPin temperaturen då man anger avgiven effekt. Det är alltså oerhört viktigt att din granne trimmar anläggningen - jag gissar att det är viktigare vid CO2 VP än vid "normala" VP.
Bara för att lägga lök på laxen:
Det har funnits (finns fortfarande om man inte åtgärdat det) problem med avisning av VPn. Om VPn inte avisar korrekt så blir energiåtgången förstås inget vidare. Tricket är att man försiktigt böjer ut givaren på baksidan av VPn något.
Kan du inte lura grannen att komma med lite uppgifter, så kanske vi kan se om vi kan hjälpa till. (Alternativt läser ni tråden "spetsvärme..." från a-ö så kanske några tips kan komma upp.
Kanske skall tillägga: jag har en CO2 VP själv.