0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker det borde finnas någon instrypningsventil på golvvärmefördelaren som ni redan nu kan prova med att dra ner flödet till golvvärmen. Alltså öppna golvvärmetermostater men lågt flöde medans övervåningen då får ett ökat flöde så det blir lite varmare där. Finns även extra värmeshunt NIBE ECS 41 till t.ex. NIBE F370. Eftersom ni eldar ca 6 kbm/år motsvarar detta runt 9000 kWh/år vilket är en stor del av värmebehovet. När är huset byggt?
Jag är nära att trycka på "beställ" knappen på en Comfortzone Ex50 då jag också har en trasig Nibe , jag har grävt mycket i detta den senaste tiden och är ganska säker på att ComfortZone är ett bättre val än Nibe.Eftersom jag hade manualen till den upp kollade jag om jag kunde hitta svaret på din fråga och det verkar finnas nån inställning för ett kombinerat golv/radiator system, så här står det:"Vid blandat värmesystem, dvs. golvvärme och radiatorvärme är den rekommenderade inställningen värmekurva 5.0-6.0. Se avsnitt 14.1 ”Val av reglering”. Här är länken till manualen, hoppas det hjälper:http://www.comfortzone.se/files/cz06025_manual__ex35_ex50_ex65_g.pdf