Hej.
Jag har sökt men hittar inte informationen jag söker.
Min Thermia Atec larmar för "Lågt Radioatorflöde" det började häromdagen och nollställer jag det så hoppar den igång som vanligt men sen larmar den igen.
Jag vet inte om den larmar efter 5 minuter eller om det tar flera timmar, pumpen står i källaren och inomhusgivaren jag köpte går inte att få att fungera så man ser inte att det larmar förens man går ner i källaren och kollar.
Hur som helst så tänkte jag såklart att det berodde på att det var för varmt inne så termostaterna stryper flödet så jag sänkte kurvan på pumpen men det är fortfarande samma sak. Jag kanske måste sänka kurvan mera? Men det har fungerat alla tidigare år utan att jag ändrat kurvan någonting.
Det finns inga filter eller så på radiotorkretsen, jag har filter mellan innerdel och utedel men det är rent.
Termostaterna uppe är stängda, termostaterna i källaren är öppna, och på bottenplan är det golvvärme med termostat i varje rum, dom är inställda på 20 grader så dom stänger väl rätt fort när det är så pass varmt ute.
Eller kan det vara något fel på pumpen? Jag köpte ju en inomhusgivare och kopplade in enligt beskrivning, den fungerar inte heller, får inte ett liv i den.
Vissa Atec byttes det väl kretskort i eftersom det var nått fel på dom, jag kanske har en sån som behöver ett nytt kort..