0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tja, vet inte om du löst problemet, men annars.1. kontrollera så att dioderna blinkar för den port du kopplat in pumpen i.2. logga in i routerns webbgränssnitt och se om den syns där -> i menyn advanced ska det finnas en en knapp för att visa statistik, där får du en överblick på vad som är kopplat till de olika nätverksportarna (sidan 150 i manualen). - > I menyn Attached Devices listas alla enheter som är anslutna till routern, både via tråd och via wifi (sidan 156 i manualen).
Hej. Har någon av er som har internetmodulen och GSi 12, eller övrig pump problem med att internetmodulen tappar anslutningen efter ett tag. Modulen måste då startas om manuellt genom att rycka kabeln från panelen eller genom att helt enkelt starta om pumpen. Jag har gett upp detta ärende mot CTC. De verkar inte ta något ansvar alls för denna produkt.
Även vi har exakt samma problem. Har varit kontakt med CTC service (service@enertech.se) men de har inte lyckats lösa detta. Problem har varit i över ett år. Vi har flera utrustningar anslutna till samma modem och router som fungerar utan problem. Vad händer?
Upplever samma problem som ni andra med tappad kontakt med internet. Min anläggning är en vecka gammal. Har kontaktat min säljare som föreslog att låsa IP mot MAC adressen på connectburken. Får se hur det blir...