0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Verkar som kompressorn inte fungerar. För att då få varmvatten måste el-patron vara tillåten vilket också innebär att cirkulationspumpen måste gå. Låter som shuntmotorn fungerar om den står på max blått. Inget konstigt att ha 28 grader på kanal 02, särskilt om cirkulationspumpen står stilla. Viss värmeläckage sker från tanken. Kanal 11 som visar 16 är det enda jag tycker är lite konstigt, tycker den borde visa 10. Sitter det innetempgivare i huset (kanal 15 och 16)?Själv har jag just nu 27 grader på kanal 04 och 05 så det är fullt normalt på sommaren när kompressorn inte gått på ett litet tag. Om kompressorn fungerar ska dock kanal 04 och 05 sjunka till omkring 5 grader när kompressorn gått en liten stund.Edit: Kom på att jag skulle testa en sak. Även om el-patron och cirkulationspump är bortkopplade i driftläget så går att trycka på knappen "Extra varmvatten". Då kan ni alltså ha cirkulationspumpen avstängd och ändå få varmvatten då tanken värms till 60 grader istället för 50 grader av el-patronen. Men eftersom kompressorn inte fungerar och ni bara kör på el så spelar det ingen direkt roll, kWh som kWh.