0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
varför tror jag att det är bortkastade pengar?lägg till en tusing och köp kvalitet typ mitsubishi FH25mer effekt och bättre energi effektivitet, tystare, bättre filter, bättre funktioner och håller oftast mer än 5 år
Jag äger denna VP och tänkte skriva lite tankar ifall någon är intresserad.Skillnaden mellan denna och nya modellen 2518 är nog ganska liten.Jag köpte i alla fall för 6000 för snart 2 år sedan.Kommer inte ihåg vem som kopplade ihop men jag minns att installationen var gratis i alla fall Har haft 1 fel och det var att innerdelen började efter ett drygt 1 år låta lite mer än när den var ny.Hade kontakt med Jula som hänvisade till TMQ brands.Det märktes att dom försökte krångla lite och dom ville ha info om vem som hade installerat pumpen men efter kanske 4 mejl fram och tillbaka så skulle dom skicka tekniker.Direkt efter så ringde dom upp och sa att dom inte hade fler motorlager och dom kunde skicka en ny inomhusenhet istället.Dom sa även "Du kan väl byta innerdelen själv? Det var väl en självinstallation?"Jag tänkte att det blir väl enkelt att byta motorn själv så jag accepterade och det kom en ny inomhusenhet.Det var inte alls lika enkelt att byta motorn som jag hade trott men efter någon timme så hade jag fått loss den gamla motorn.Jag bröt isär motorn och inuti sitter 608zz lager av märket nzsb.Dom kostar 0,1 dollar på Alibababa Bytte till SKF och det har varit tyst i nästan 1 år nu.Ni har lite data nedanför. Jag tycker att P-ut vid -15 är rätt bra för en så billig pump men jag har inga referenser.För mig sparade den i alla fall drygt 6000 kwh/år så trots problemen med lagerljudet är jag ganska nöjd.Skulle köpa den igen till garage eller inglasat uterum. Ska man köpa till vardagsrum ska man nog fundera på ett riktigt märke 0 grader In temp 24 uttemp 48 P ut 3,01 kW Cop 4,64luftflöde 350 P in 0,649 kw -6 grader In temp 24,8 uttemp 50,1 P ut 3,17 kW Cop 4,09luftflöde 350 P in 0,775 -12 grader In temp 24 uttemp 53 P ut 3,64 kW Cop 3,18luftflöde 350 P in 1,143 -15,3 grader In temp 24 uttemp 52 P ut 3,51 kW Cop 2,56luftflöde 350 P in 1,37