Ok, koksade ringar alltså, men borde inte lågtrycksvakt eller liknande lösa då?
Med tillhörande felkod alltså?
Har testat lite här nu med detta resultat.
Startar och går ca: 3min 15sek sedan så får jag vänta några minuter innan det går att starta igen.
När han startar så går kompressorn ett tag sedan börjar fläkten snurra i lägre hastighet, efter ett litet tag ökar kompressorn hastigheten och fläkten ökar, de sista ca:15 sekunderna innan han slår ifrån så ökar fläkten till vad som verkar vara max för att sedan stanna och felkoden inne tänder upp "fel på utedel"
I felsökningsinstruktionen står
"• Broken power transistor, broken compressor wire
• Broken discharge pipe sensor wire, poor connector connection
• Compressor blockage"
Jag har kollat och spayat kontaktspray i alla kabelskor och anslutningar, de såg fina och rena ut utan oxid med bra anliggning, då kompressorn startar och går så utesluter jag "compressor blockage" och "broken compressor wire" verkar fel det med då den startar.
"Power transistor", vad driver den? Är det bla. fläkten via kretskortet så verkar ju även den fungera.
"discharge pipe sensor" däremot, vilken är det? Var hittar jag den? och vad gör den?
Som det ser ut så är det kablaget till den det ska vara fel på om det är den så det verkar ju inte vara så avancerat att fixa heller men är det något som aktiveras efter ca:3.15?
Uppenbarligen är det något den förväntar sig ska hända efter dryga 3,15 minuter som inte sker varpå den stänger ner och säger fel på utedelen, tiden är nära exakt varje omstart vilket jag gjort en 10gånger nu så att det är någon signal eller någon ventil eller relä som ska dra verkar ju rimligt, frågan är bara vad.
Då den även går att återstarta utan felkod efter ett tag så verkar detta inte detta verka påverka just uppstarten så om någon kan förklara hur den normalt fungerar så vore det snällt, uppstart-drift, vad händer.
Typ, "uppstart, bygger tryck, öppnar ventil/givare ger signal" eller liknande, kan ju ge en fingervisning om vad man ska kolla efter.
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få!