0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
I manualen för 290 A/W är det 2 ledare till växelventilerna.Signalen är öppen och troligen fjäderretur.Kan vara svårt att göra om då den du köpte troligen har signal för båda hållen.
Otålig som jag är så öppnade jag kåpan till ventilmotorn och kollade hur det såg ut. I den gamla som satt monterad så satt ledarna direktkopplade på motorn, medan den nya hade ett kretskort där ledarna var fästa. Två ledare (Blå och Brun, logiskt nog) gick direkt till motorn och de andra båda (Orange och Grå/Vit) gick till ett annat ställe som jag inte kunde avgöra vad det var. Jag testade hur som helst att löda på de befintliga ledarna som kom från styrkortet på 290 A/W till den nya motorns "direktingångar" (där ledare Blå och Brun satt), testade att handköra ventilerna och det verkar som att det funkar på samma sätt som den gamla motorn med fjäderåtergång när spänningen släpper. Funderar på om det finns någon form av styrning på någon annan VP där man kan använda mellanläget, därav de andra båda ledarna?Hur som helst sitter motorn på plats och skall provköras ett par dagar för att se om det verkligen funkar.