0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
är det nån som råkat ut för samma sak?
Hej....har haft borraren här i veckan.Han skulle borra 150 meter. Som jag skrev i ett tidigare inlägg hade jag 22 meter till berg.Nu har det visat sig att hålet är kasst,,det är lera som tätar hålet på ca 50meters djup.När kollektorn skulle i blev det tvärstopp.Han körde med borren igen o blåste upp leran men det hjälpte inte.Troligtvis är det berget som har dålig kvalitet sa han.Nu har han flyttat riggen ca 15meter o ska pröva där..börjar känna mig orolig. pumpen är installerad o klar i källaren,vad händer om det inte går nu heller?Det har varit prat på att jag ska betala kostnaden för foderrören på det nya hålet. är det rimligt?Då är man uppe i 20000kr ...är det nån som råkat ut för samma sak?..Jag bor i bohuslän..gammal sjöbotten så man förstår ju att det finns lera... Nån som vet råd? Mvh Peter
Hej igen,,,vet ej!! han kommer o borrar igen imorgon .Hoppas det löser sig..han har snart haft grejerna hos mig i 2 veckor....börjar så smått att tröttna på det hela
Får du han att borra ett nytt hål utan kostnad för foderrör och borrning,så ska du passa på att handtacka honom,för jag har aldrig hört någon som gjort det förr..
Citat från: Peter12 skrivet 04 februari 2006, 16:59:24Det har varit prat på att jag ska betala kostnaden för foderrören på det nya hålet. är det rimligt?Då är man uppe i 20000kr ...Tycker 20000 låter väldigt dyrt för foderrrören.När jag borrade för typ 1 år var jag oxå lite orolig för det här med extrahål, Borraren sa då att jag oxå skulle få betala rören men då var kostnaden 1000:- /3m längd vilket inte skulle bli mer än max 26*333=8658:- i ditt fall.
Det har varit prat på att jag ska betala kostnaden för foderrören på det nya hålet. är det rimligt?Då är man uppe i 20000kr ...