0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Om du reparerar med en ny standardkompressor på 550 W till 310P tror jag du sparar ca 6500 kWh/år på el-räkningen. Om du reparerar med 360P reservdelskompressor på 650 W tror jag du sparar ca 7400 kWh/år. Om du byter till en ny F370 tror jag det ger en besparing på ca 8000 kWh/år. I vilken del av landet ligger huset? Hur stor är årsförbrukningen när 310P kompressor fungerade?Mvh/Josth Edit: Kom på att jag sett bilderna på nuvarande reservdelskompressor till 310P och det ser ut som den bara är på 500 W och att orginal 550 W har utgått. Med 500 W kompressor tror jag besparingen landar på runt 6000 kWh/år i ditt hus.
Hej!Om du reparerar med en ny standardkompressor på 550 W till 310P tror jag du sparar ca 6500 kWh/år på el-räkningen. Om du reparerar med 360P reservdelskompressor på 650 W tror jag du sparar ca 7400 kWh/år. Om du byter till en ny F370 tror jag det ger en besparing på ca 8000 kWh/år. I vilken del av landet ligger huset? Hur stor är årsförbrukningen när 310P kompressor fungerade?Mvh/Josth Hej!Vad kostade det att byta ut allt det du bytt på din FLVpump, har oxå en 310P från 2004 när vi byggde kåken, har braskamin samt en Daikin XRH40 LLVpump så jag behöver endast lite stöd av elementen på ovanvåningen när kylan slår till. Vi bor i skåne och vi har de senaste vintrarna fått dåligt med värme i våra element, en elementslinga verkar ha lagt ner helt då de är iskalla. Funderat på att byta ut pumpen men kan man fixa ett uppgraderingskit för en rimlig peng så räcker det länge för oss.Tack på förhand!RasmusEdit: Kom på att jag sett bilderna på nuvarande reservdelskompressor till 310P och det ser ut som den bara är på 500 W och att orginal 550 W har utgått. Med 500 W kompressor tror jag besparingen landar på runt 6000 kWh/år i ditt hus.