Som tråden säger behöver tips på företag som kan hjälpa oss med service.
Nu när det för första gången sedan vi köpte huset faktiskt varit en period av längre kyla så är det uppenbart något som inte stämmer (i alla fall inte i mina ögon) med pumpen. Övervåningen är helt enkelt kall. Alla radiatorer är också fisvarma, på sin höjd. Bytte expansionskärl till ett lite större för ett eller två år sedan. Men vintrarna har ju inte varit så ihållande, så svårt att veta om det egentligen gav någon effekt. Trycket ligger på den röda visaren (som står 1.0 på tror jag).
Det är helt klart så att temperaturen verkar variera i radiatorerna, ibland är de hyfsat varma, men oftast inte. Det verkar variera stort beroende på tiden på dygnet också. Och, om det inte var sjävklart, det är alltid mycket varmare i nedervåningen.
Det är väl uppenbart att jag inte kan någonting om detta. Och har inte jättestora möjligheter att lära mig. Försökt söka lite på nätet efter olika firmor, Nibe verkar ju inte ha jättemånga alternativ på deras "karta" i Stockholmsområdet. De man hittar har ju dessutom fått minst sagt blandade recensioner. Så era erfarenheter och rekommendationer väger kanske 6-700 gånger tyngre än random betyg satta på nätet.
Bor i Huddinge/södra Stockholm.
Tack!