0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejDet verkar vara fel på din expansionsventil, eller så släpper växelventilen igenomså den går kontinuerligt på varmvatten. Stäng värmen och låt den köra varmvatten, höj vvtemp till stopp 57 grader. start typ 47 alltså 10 grader Sedan slår du av elpatronen också och tar tiden för hur lång tid det tar för kompressorn att jaga upp temp. Det är 200 liter i varmvattenberedaren. DU har ut ca 6,5-7 kw från kompressor vid varmvattenladdning beräkna 4,18 kjx200x 10/3600=2,32 kw. dela 2,32 kw med 6,5 så får du2,8/deels timme alltså 22 minuter. lägg på 20%, så under 30 minuter skall det klara det på. Se vad som händer, om du får larm etc. Du bör få hög hetgas vid köldmediebrist. När du gjort detta ringer du service, för du har nämligen garanti kvar. Eva
Har pratat med Nibe idag, tyvärr så va jag inte vid pumpen när jag ringde, dom ville att jag skulle börja med att uppdatera mjukvara i den, dock glömde dom nämna att man måste ha loggin och lösenord för att kunna ladda ner filen som behövs. BT 15 35,1Bt 17 7,2Kb in 1,7kb ut -0,6VB 40,3 och 34,8kb pump 1% står på autovb pump 30% står på autogradminuter -990 el tillsats 5kw
Gick kompressorn vid detta tillfälle?I så fall ser det inte så bra ut, du måste ta hem en kyltekniker att kolla på grejerna.Det kan vara expansionsventilen om du har tur, annars är kompressorn slut.Hur gammal är värmepumpen?
Varma växlarn är trasig, årsmodell på pump