Hej,
Jag har under de senaste åren bytt nästan alla muttrar inuti min Fighter 1230 från 2006.
Det har inte varit några problem att få ut nya muttrar från dem eller återförsäljaren, de
verkar eniga över att det är ett problem med dessa maskiner, och ser man på de muttrar
som man får som ersättning är ju godset dubbelt så tjockt.
Men, nu sist hade en mutter ovanför en flexslang gått sönder, vätskan hade åkt ner i isoleringen med följd
att höljet på slangen hade rostat, så den måste bytas.
Surnade till då och frågade Nibes kundtjänst om det verkligen ska vara så här, vore det inte rimligt att ha återkallat pumparna när
man upptäckte att de hade för klent gods i muttrarna (första muttrarna bytte jag 2009) ?
Sen frågade jag också om nyare pumpar också har dessa problem.
Fick ett ickesvar "Vi försöker göra så bra produkter som möjligt, hoppas ditt problem löser sig"
Blev ju inte gladare av det, tvärtom.
Så, jag undrar, är det någon som vet om Nibe har tagit något ansvar i den här frågan ?
Och, Nibes nya pumpar, har de samma problem med frostsprängning inuti ?
Mvh
/Johan