0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ta hem service och kolla upp driftpressostaten samt relä/kontaktor till kompressorn.
Tack för svar, Funderar även om givaren på returtemp spökar, kan detta i så fall skapa ett HP larm? Den visar högre värde än jag läser av på min rör monterade analoga termometer.
Kolla gärna vilken diff du har mellan framledningstemperaturen och returen så du inte har för liten diff(dåligt flöde)Låter som flödes problem men kan vara torkfiltret som behöver en översyn.
Högtryckslarmet får du om inte kompressorn blir av med värmen den tillverkar, dålig cirkulation på varma sidan, felaktig högtryckspressostat, m.m.Vissa cirkulationspumpar kan motorn gå i men själva impellern sitter fast, så man luras av att den roterar, får du ena röret varmt, och det andra kallare?
Tack för svar,Nu har den gått perfekt hela natten, så felet är inkonsekvent.Differensen mellan frammedning o retur är 6 grader.Jag lossade skruven i mitten på CP och det snurrar rejält så det låter icke troligt att det är CP, hur kollar man impellern?
Hej!Ny på forumet här.Jag får sedan en månad HP larm på min pump, som har gått klockrent sen 2001.Jag har gjort allt jag läst mig till- luftat element - rensat smutssil- öppnad alla termostater fullt (har allltid haft olika varm i olika rum tidigare )- kollat att cirkulationspumpen gårDen larmar fortfarande, ibland två tre gånger om dagen ibland med en veckas mellanrum.Vad är nästa steg? Pressostaten ? Mm mm Tacksam för hjälp!