0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag inte eldar i kakelugnen och då pumpen går konstant avfrostar den precis som denska.
Om du skaffar logger2020 eller 3030 så ser du hur den går och när den går, lägger du till några temperaturgivare får du fullständig kontroll. Åååå Mr Dakin som lånar en Mitsubishi EN DAG för att kritisera att den avfrostar för ofta. Jag vet hur Mr Dakin tvingade fram den funktionen på Mitsubishi och det är klädsammare att fokusera på att förbättra sin egen produkt än att kritisera andras. Men eftersom han nu ändå är intresserad av hur Mitsubishi fungerar tycker jag han ska investera i Mitsubishi, som han dessutom loggar, då blir han säkerligen också positivt överraskad, över att den håller vad den lovar. Daikin måste sälja oerhört många fler maskiner än alla andra just nu eftersom det mesta av problemen tycker jag mig se härleda till just deras maskiner. Min högst personliga uppfattning är att testerna som sker är med riggade maskiner som levererats av tillverkarna, för att sen säkerställa att maskinerna håller är dom alltid nerstrypta till villaägaren, dom som är missnöjda får den upphottade programvaran...
Det finns nog ingen tillverkare som har en perfekt avfrostningslogik, det måste vara svårt att tillverka en pump som fungerar perfekt i hela Sverige med dom olika förutsättningar som finns.
Du ser vad konstigt det kan vara, på morgonen -19 luftfuktighet 87% gångtid ca 2tim, eftermiddag tempen steg till - 10 luftfuktighet 94% gångtid ca 30min. Inställt börvärde 25