0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för återkoppling. Däremot så är det fel (en nyare) elpanna som du länkar instruktionen till, jag har nedanstående enhet som endast har "enkelradig" display. http://doc.ivt.se/download.asp?fn=Manual_IVT290_sv.pdfJag har följt ett antal diskussioner på detta forum för att finna svar på mitt problem och det som ofta nämns är att värdena T1-T12 behöver anges. Mitt stora problem är att jag inte har dessa värden angiva i elpannan, den kanske är för gammal för detta?! Styrpanelen är av modell "REGO 406". Som tidigare nämnts så har jag gått igenom varenda meny i dispalyen, även installatörsmenyn som jag tillslut kom in i efter lite om och men. De värden jag kan få fram är nedanstående alternativ.GT1 (framledning och börvärde)GT2 (temp utomhusgivare)GT3:1 (tappvarmvatten)GT3:2 (varmvatten)GT3:3 (värmevatten)GT5 (temp inomhusgivare)Om jag förstått det rätt så är GT3:2 och GT3:3 bara pumpen interna funktion och inget jag bör lägga någon vikt vid. GT3:1 låg igår på ca 48 grader vid samma tillfälle som övriga temperaturer kollades.
Om du behöver 53,2 C när det är -2 C ute så är radiatorerna för små.