0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte en gång att min har tappat info på över 1,5 år men då är den uppkopplad mot Verisure. Stänger jag av pumpen registreras även en viss förbrukning. Först när jag bryter strömmen helt gnäller appen att den inte har kontakt med pumpen.Daikin få ta lite lärdom därifrån för det fungerar 100%:igt.
Jag förstår inte riktigt hur du menar att din VP är uppkopplad. Du säger att den är uppkopplad mot Verisure? Vi har en Verisure-anläggning och dess larmcentral är uppkopplad dels mot fastighetens bredband, dels via GSM-nätet. Värmepumpen är uppkopplad mot det lokala wifi-nätet (en router) som i sin tur är uppkopplad mot fastighetens bredband. Två parallella system som inte har med varandra att göra i vårt fall.
Värmepumpen är uppkopplad via en modul som anslutits till innedelens kretskort. Sedan ansluts den till Verisure som vilken komponent som helst, lika enkelt som en smartplug eller Yale doorman. Värmepumpen får en egen ikon i Verisure appen. Där sköts alla inställningar och man ser förbrukning timme för timme en vecka tillbaka, månadsvis. Kan se förbrukningen ett år tillbaka.Det har aldrig krånglat.