Bor mellan Västernorrland och Jämtland och börjar snegla emot att köpa en luft/vatten pump, vi har ju inte haft extremt kallt väder dom senaste vintrarna så är inte orolig för det, Men skulle vilja ha lite tips på någon pump som fungerar bra till normalt pris behöver inte ha värsta pumpen men inte absolut billigaste heller.
Idag har vi en gammal Albin Panna Trio 330 med en pelletbrännare monterad i som fungerar endast till och från och
jag börjar tappa tålamodet nu snart på den utrustningen.
Tidigare ägare har även monterat en Nibe Eminent E 100 elektriskt varmvatten beredare brevid pannan i källaren så förmodligen är det väl något fel då på den funktionen i själva albin pannan.
Dessutom sitter det en luft/luft värmepump i huset med en Mitsubishi FH25 VEHZ 635.
Så jag blir lite konfunderad hur en eventuell setup skulle se ut när det är så mycket olika grejor i dag i huset.
Vi har vattenburna element runt om i huset i dag som är byggt på 1950-talet, Storlek 110m2 3st våningar.
Skulle typ en PANASONIC WH-MDC06G3E5 luft/vatten pump fungera eller är den alldeles för underdimensionerad?
bra pris på den ser jag nu på Bauhaus tex, Eller finns den någon annan pump i samma prisklass som är ännu bättre?
Om jag förstått det rätt ska denna pump sedan dockas till en ackumulatortank som kontrollerar varmvattnet i huset, för som det ser ut nu med 100 liters beredare fungerar det inte så bra alls med flera som duschar i bland. Och ska man ha kvar luft/luft pumpen vid en luft/vatten installation eller kommer endast vara onödigt?
Tänker jag åt rätt håll eller ska jag inhandla något annat, Tacksam för tips.