Hej Karis !
Nej den gamla innedelen satt i hörnet till höger om det högra fönstret. Hade byggt så att den satt i 45 graders vinkel i hörnet. När jag totalrenoverade rummet under vintern/våren så valde
jag att ändra placering för att få det lite snyggare. I och med att jag reglade upp väggarna så hade den innedelen hamnat längre ut i rummet om den gamla placeringen varit kvar och det hade inte
varit snyggt
. Nej, jag har inte fått till nån mätning på den ännu. Får vänta tills elektrikern har haft sin julledighet. Fast jag skulle gärna vilja ha bättre koll på hur mycket den förbrukar. Känns lite som att köra bil utan hastighetsmätare
I stället för att låta den gå on/off när det varit varmare ute har jag höjt börvärdet lite grand. Kanske inte så ekonomiskt men det är varmt o skönt
Över +3 har jag kört på 22 grader, under +3 har den gått kontinuerligt inställd på 21. Å andra sidan har Pansonicen gått på lägsta effekt i stort sett hela tiden. I morse var det -5 och den förbrukade inte mer än 250 W.
Vad gäller utedelen så sitter den ungefär där den gamla satt. Däremot stod den gamla på lecablock och det ville jag få bort. Hade först tänkt att gjuta ett fundament men stenfoten går inte så långt ner i jorden och jag ville inte gräva under den nivån. I stället borrade jag i stenfoten och fäste 4 stycken 16 mm gängstavar i rostfritt med ankarmassa. Jag vill lova att dom sitter som berget. Sen har jag fäst tryckimpregnerade reglar i gängstaven. Blev fruktansvärt stabilt. Fast som vanligt när jag bygger något blir det lite overkill
Men kylkillen var nöjd !! Han undrade hur många utedelar jag hade tänkt att
sätta där, ha ha.
/ Niclas