0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag testat hur det känns med 4kw värme. Följande data utetemp -15, 2 st 2kw elbjörnvärmefläktar = 4kw, det blir varmt kan jag lova. Jag undrar om någon värmepump överhuvudtaget kan leverera så mycket värme vid -25, nu vet jag inte hur rätt det här testet är. Vid testet placerade jag elvärmarna under värmepumpens innerdel på en hylla.
Ja hoppet och tron kan vara riktigt starka hos en del människor, men när den konkreta verkligheten i efterhand kanske konstaterar nåt helt annat så kan det vara rätt jobbigt.Ja har du en gångtid nu på ca 30 minuter mellan avfrostningarna nu när pumpen antagligen ligger på en värmeeffekt på någonstans mellan 3-4 kw vid 15 minus så lär du inte få längre gångtider om den i förlängningen skulle orka ge upp till 4 kw värme vid 25 minus utan snarare får du ännu kortare gångtider isf skulle jag tro.Mäter du elförbrukningen på den här pumpen eller??
Hos vissa dominerar hopp och tro, hos andra okunskap och vilda gissningar.Magfor: Du kan vara lugn.God Jul !MvhD
Ja det är väl bra att vissa lever på hoppet och sin tro, men när det gäller okunskap så måste det väl i högsta grad gälla Daikins pumpar isf eftersom pumparna tydligen levereras till kunderna i ett ofärdigt skick.När det gäller vilda gissningar däremot så tar jag till mig det fullt ut eftersom det tydligen är vilda gissningar man får använda sig av när man försöker analysera och kolla upp Daikins pumpar. Det är inte så mkt som verkar stämma med pumparna ifh till uppgifterna i Daikins uppgifter i produktbladen, bl.a vare sig högsta eller lägsta uppgiven värmeeffekt för pumparna. God Jul Daikin.
Jag tror och hoppas att pumpen ger minst 4kw vid -25 efter uppdateringen . Samt att den får längre gångtider nu går den ca 30min för att sedan avfrosta ca 7-11min vid -15