0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Har en IVT 490 i mitt hus, 170 kvm med golvvärme på nedervåningen och raddisar uppe. Har aldrig vart nöjd med värmes i huset sen jag flyttade in ( 18 mån ) Fick byta utegivaren förra året och sen dess har det tuffat på men har fått höjda/sänka värmen lite från och till manuellt med knapparna, den har alltså inte skött sig själv som den bör göra. Nu för ca två veckor sedan blev det över en natt iskallt i huset och jag fick köra maskinen i manuellt läge. Det har funkat tills igår. Nu produceras det bara ljummen värme hur mycket jag än höjer och varmvattnet i kranen / duschen är desamma ljummen. Blir galen på detta. Vad kan felet vara, har när jag köpte huset haft en tekniker ute för att få en genomgång för hur maskinen funkar och en injustering men han gjorde inte mer än att fabriksåterställa den och säga till mig att läsa instruktionsboken. Ringde gamla ägaren av huset och han snackade nått om dioder och att dem kan vara dåliga?
Har googlat nu och läst lite olika forum nu och kan säga att gt 1 just nu är 21,8 och 45,3 med 6 minus ute. Nått är knas här
Tycks vara något tekniskt fel.Vad visar tempgivarna GT1 ärvärde och börvärde, GT2, GT3:1, GT3:2, GT3:3, GT6Vilka indikeringar lyser? felsignaler i displayn?Alla iakttagelser är vädefulla för felsökningen. Vilket tillverknings år?