0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ungefär 2 1/2 vecka sedan jag fick min Caldo X25 installerad. Tycker att den går on-off hela tiden. Det har visserligen inte varit så kallt, -6 som kallast.Jag har ytterligare en pump till på nedervåningen, en Panasonic CE12PKE och den går hela tiden utan att stanna och på låg förbrukad effekt. Just nu är det -3 ute och den förbrukar runt 400W. Har ingen loggning på X25:an ännu, däremot loggar jag husets totala förbrukning och kan se att den förbrukar ungefär 670-700W när den går.Och det gjorde den även när det var ett par plusgrader idag. Varför går den inte ner mer i förbrukad effekt istället för att gå on-off. Verkar lite konstigt ? Hade tidigare en Sanyo 123 i sammautrymme och den gick aldrig on-off. Det är tätat ordentligt där rören går igenom väggen så det borde inte ställa till något problem.
Ja lite lägre lägsta effekt hade varit önskvärt, i alla fall när det är runt 0:an och däröver. Just nu kan jag inte se exakt hur mycket den förbrukar eftersom jag loggar hela husets förbrukning via en pc. Tidigare under dagen stängde jag av i stort sett allt för att få en uppfattning hur X25:an beter sig. Panasonicen är kopplad via stickpropp så den har jag bra koll på. Efter jul ska jag be elektrikern installera en enfasmätare med möjlighet till loggning. Då får jag bättre koll Att X25:an går på högre tillförd effekt märks när jag mäter temperaturen på ut från båda pumparna. P förbrukar ca 240 W och blåser ut 31.4 grader. D har jag inte koll på riktigt men där är temperaturen 38.4 ut och 24.4 in just nu. Fläktläge 2 och 22.5 grader i rummet. Och den går kontinuerligt vilket är positivt