0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej snokHar Nibes killar varit hos dig? Vad blev slutsatsen? Ny mjukvara?
Nej, har inte varit hemma så jag ska återkomma till dem när det passar mig. Hickan har inte återkommit, under tiden loggar jag alla parametrar med USB.
Loggar du direkt till USB minne, eller använder du någon logger kopplad till USB?Export finns på nibeuplink, men den exporterar inte detaljer i längre diagram, bara grova kurvor. Någon som försökt övertyga NIBE om att göra så exporten fungerar inklusive detaljer?--- Mats ---
Kör med USB-minne direkt i VVM320.Har även uppdaterat mjukvaran via detta uttag.
Mycket intressant, så du kan ha USB i maskinen hela tiden, och sedan byta till ett nytt och sedan läsa av det gamla? Hur stort minne kan man sätta i? Är det i din vvm du sätter i minnet? Eller i din F2120? Vet du om det kommer någon signal som berättar om maskinen just nu producerar varmvatten eller värme, och i så fall vad den signalen heter?--- Mats ---
ID 43086 är driftprio. (inte analogt utan alla mätvärden går över bus-system)Det åtgår ca 700kb/dygn för att logga 30st olika parametrar med ett intervall om 15sek. Ett 8Gb USB räcker således i närmre 10000 dagar...Nibe Applications heter programpaketet med LogViewer, LogManager osv.