Tack grolim för synpunkter på eventuell installation av ack.tank. Överhuvudtaget måste det vara viktigt att tänka på var man ställer grejorna med tanke på framtida förändringar.
Hälsn. Jan D
Så lite så....

_____________________________________________________________________________________________
Finalen avgjord!
Jag har beställt IVT: paketet.
Det som fällde avgörandet var: Förtroende, min känsla att IVT har bättre kvallitet.
Helt enkelt så att jag känner mig trygg på att det kommer att fungera, och om något strular så får jag bra support. Pris skillnaden på 9000 kr svider lite men jag tar det. Hörde föresten att jag kan få en liten slant för min nuvarande elpanna Focus RV13 tror jag den hette från 2000 som ny. Någon som är sugen, kanske till sommarstugan. Vad tror ni man kan få för den??
Sätt ut pannan på Blocket.se så är den nog snart borta

För en tid sedan hittade jag en annons på blocket där en snubbe sålde sin två!! år gamla panna, en CTC Family 1200 miljö inkl. reglerstyr, brännare och expansionkärl för endast 5 000 kr. Kanske kan det ge en uppfattning om vad en beg. panna är värd.

PS.
Dom där 9 000 kr i mellanskillnad är för mig värd 1,38 års drift med min CTC EcoAir - kanske något att tänka på för alla andra som ännu inte har bestämt sig.

// Grolim