0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mina 2 värmepumpar drar ju lite olika beroende på inställning, vi tar dom senaste 7 dagarna som ex.Undervåningen. Max 2160 W. Min 690 W. Medel 1380 W. 28 °CÖvervåningen. Max 2000 W. Min 0 W. Medel 120 W. Avstängd eller 31 °C
Nudist eller extern termostat?
HejHar köpt en luft luft till garaget.Kopplat den på en 10A säkring.Står att pumpen ska dra max 800w och leverera ca 2,4 Kw.Men när jag läser vidare så står det att den drar max 9,5A vilket blir drygt 2kw.Frågan är då hur mkt el den drar som max och när i så fall sker det? Är det vid avfrostningsläget den drar så mkt el och i så fall varför?Mvh Jocke
Varken eller....Jag har ett utrymme på ca 50m2, har rivit en vägg så det blev ytterligare några kvm större än tidigare!Tantaloan klagar på att det inte går att träna där, MEN träna i värmen när man är utomlands går bra... Varmast är det 7 meter bort precis vid hallen och trappen till övervåningen. Övervåningens pump går otroligt kort tid och oftast på 31 °C.
Vill ni ha 28-31 grader inne eller stämmer inställningen dåligt så den håller vad istället?!Jag som tycker mina hyresgäster klagar på att det är kallt med 23 grader är knasiga.