Hm, våran låter som en mindre orkan
Hej,
Nu har det ju inte varit så kallt den här veckan i Stockholm. Runt nollan på natten. Min pump har inte behövt arbeta mer än på, gissar jag, fläktläge 2. Fläktläge tre är också ok, men låter mer. Mer än så räknar jag med att inte behöva. Då har den samma prestanda som min betydligt ljudligare panasonic som jag hade innan.
Nu har jag fläktläget på automatiskt, men om fläkten när det blir kallare envisas med att gå upp på fläktläge 4 eller högre, så tänkte jag ställa in fläktläge 3 manuellt. Jag hoppas (
?) att pumpen då är så smart att den växlar själv mellan fläktläge 1, 2 eller 3 som min panasonic gjorde. Dvs att den inte ligger konstant på 3 utan ser detta som max tillåtna fläkt.
Jag har även luftreningen igång. Denna låter lite grann emellanåt, men inte så att det stör.
Har bara haft pumpen i mindre än en vecka, sedan i måndags, så jag har inte mycket erfarenhet av den än. Tänkte vänta några veckor och sedan ge mig på en recension i diverse forum så att andra kan få en uppfattning om hur den fungerar.
/Mats