0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur stort hus värmer du ? Har du koll på tidigare förbrukning ?
Vad har du för gradminuterinställningar? Start, tillskott och steget mellan tillskott eller vad de nu heter. Få ingång loggning på usb så kan det hjälpa vid djupare analys. För att knäcka säkringen måste den köra på tillskottet också om det inte är något internt fel, kompressorn drar max cirka 4 kW och det är långt ifrån vad säkringar på 10 eller 16 A klarar. Hur mycket tillskott är det inställt att den får använda? Jag tror du har helt sjuka inställningar för gradminuterna och det triggar en självsvängning delux och sedan tillåter den för mycket tillskott och knäcker säkringen. Trevligt nog är utrymmet för förbättring gigantiskt // Magnus
Om den växlar mellan att värma huset och poolen så är det inte så konstigt att den går på höga hz för att klara båda det förklarar dock inte varför säkringen gått men ligger det andra kraftiga förbrukningar på samma säkring räcker det inte till.
Är det så att det är under poolvärmningen som kompressorn rusar till höga värden? Dina gradminutervärden verkar inte konstiga så min teori om det kan vi nog glömma. Den här poolen vill vi nog veta lite mer om, ingick den i de tidigare 23-25 MWh fjärrvärme eller värmdes den på annat vis? Storlek? Ute inne? // Magnus
Jag tycker det ser ut som om när poolen värms så går den på 20 hz dvs 1 %? (Meny 4.1.1) Kanske öka den till 40, 50 eller 60, så värmer den poolen kortare tid, och får mer tid för värme.Hur ser det ut i meny 5.1.14?
Nånting är fel på vp den kan inte dra så mycket så en 16 A säkring brinner av utan el tillskott. Hur som helst kör usb loggning så ser man hur vp går. Har du effektvakten installerad i så fall ser man hur många A den drar på varje fas och det går att logga men det kanske syns i uplink också.