0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eller fyll i forumets kostnadsfria offerttjänst och ange att du är ute efter de kunskaper du efterlyser.www.energioffert.se
Vet du något mer om tjänsten?Är det många företag anslutna?Flitigt nyttjad tjänst hos kunder?
jag skulle satsa på två separata värmepumpar då har man tillgång till den ena ifall den andra slutar fungera.Det finns duktiga medlemmar här i forumet om du laddar upp ritningar på huset så får du åtminstone råd om hur man får göra för att få bästa uppvärmnings resultat, du kan sedan kalla en installatör eller använda offerttjänsten.
Ja, det är ju jag som driver den tjänsten.Det finns hundratals företag anslutna, de flesta förfrågningarna som lämnas får 1-3 företag som kontaktar dem, men det finns självklart perioder då företagen kanske har så mycket jobb att de helt enkelt inte vill ha fler, som t.ex. vid denna årstid.Själva grejen med tjänsten är ju att man skall ha en chans att få offert från företag som INTE har häcken full, och som därför kanske kan ge ett bra pris på en installation.Det blir på så sätt annorlunda än om man själv kontaktar ett eller ett par företag som kanske inte har tid, egentligen, och då lämnar de offerter som ligger så högt att de kan göra jobbet på övertid och ändå tjäna bra.Eller hyra in underentreprenörer.
Ok, kanske illa vald tidpunkt nu där alla har häcken full för har ännu inte fått någon som hört av sig. Och då är det ingen offert dom skall komma med i nuläget utan bara höra av sig för att boka in en tid längre fram för besök...
Jag har en annan strategi, företagen som är med i min tjänst får se hela förfrågan och vet i vilken kommun kunden befinner sig, vill de ha kontaktuppgifterna så "köper" de din förfrågan och för då betala några tior för detta.Har de fullt upp sedan tidigare så vill de inte betala för fler leads, och det gör att min offerttjänst kanske inte genererar lika många offerter/intresserade företag.Men å andra sidan så är min tanke att de som köper kontaktuppgifterna också har tid att utföra jobben, och har ett incitament att då också lämna ett konkurrenskraftigt pris på både material och jobb.Jag tror helt enkelt att:1. Ni som fyller i en förfrågan får bättre kvalitet på offerterna.2. De företag som laddar ned en förfrågan har större chans att få jobbet.Nackdelen är som sagt att tjänsten kanske levererar lägre antal företag som lämnar offerter under perioder när de har fullt upp utan att ragga fler uppdrag.
Vet inte hur det är i andra branscher eller hos andra säljare av värmepumpar men det som ligger utanför "standardinstallation" tar man betalt för och det redovisas i offerten och är ingen skillnad.