Ohoj,
i över en månad har jag försökt få någon att installera luftvärmepumpar på en fastighet. Ett kanonjobb kan jag tycka då det är 12 pumpar på samma fastighet. Inga konstigheter. Men trots att jag ligger på företagen så har jag likt förbannat inte fått någon offert än. Överväger att göra det själv trots alla nackdelar. Det är inte ens för att spara pengar på att göra det själv, utan för att få det gjort över huvud taget i rimlig tid. Varje dag förlorar jag pengar.. samma sag när jag gjorde förfrågan på 200 meter borrhål via diverse offertsidor. Inte ett enda svar.
Kan man anlita öststat firmor? Har grymt bra erfarenheter vad gäller bygg. Snabba, billiga och serviceinriktade, helt överlägsna svenska företag. Tex fick vi en ruggigt fin trappa för 1/5 av priset av svenska firmor. Tog 8 veckor från förfrågan till att det var monterat och klart, inkl besök för att mäta. Svenska firman skulle ha 8-10 veckor enbart för produktion, sen tog det månader att ens närma sig en konstruktion vi var nöjda med tills vi ledsnade. Dom kom kl 07 och sa att dom tror dom skulle vara klara kl 18. 18:15 var dom klara. Vilken svensk hantverkare skulle vara så exakt? Inte jag i vart fall.